Wat is duurzame content?

Tegenwoordig moet alles duurzaam zijn en dat is een hele goede trend om het gebruik van fossiele bronnen zo veel mogelijk te beperken. Nu heeft duurzame content hier niks mee te maken, maar wel met een duurzaam gebruik van je tijd en content.

Voorbeelden van duurzame content

Wanneer je content maakt of dit nou teksten, foto’s of video’s zijn, steek je hier veel tijd en mogelijk ook geld in. Het zou dan natuurlijk fijn zijn als dit een tijdje mee kan en dat is precies wat duurzame content doet. Duurzame content zijn dus bijvoorbeeld blogs, artikelen of video’s waarin je iets uitlegt, boeken, persoonlijke verhalen en foto’s die een bepaald verhaal vertellen.

Toenemende waarde

Deze content is vooral duurzaam omdat de informatie die erin staat na een maand, jaar of meerdere jaren nog steeds waardevol is. Natuurlijk kan je niet alle content duurzaam maken. Als je bijvoorbeeld een campagne hebt voor een bepaalde actie of een bepaald nieuwtje deelt, dan is dit actueel en niet perse waardevol over een poosje. Als je echter een blog schrijft over de anatomie van het paard en hoe je daar rekening mee houdt bij het zadel passen dan neemt dit artikel eigenlijk alleen nog maar in waarde toe, doordat hij steeds vaker wordt gelezen naarmate de tijd verstrijkt.

Interessant voor SEO

Duurzame content is niet alleen enorm waardevol doordat deze interessant blijft, maar dit is online ook enorm waardevol voor de SEO van je website. Wanneer deze content informatie bevat waar mensen naar zoeken dan is dit heel handig voor je SEO. Door de SEO vereisten voor deze content op orde te maken, word je website en je bedrijf een stuk beter gevonden. Duurzame content is dus een perfecte manier om mensen kennis te laten maken met je bedrijf en daar hoef je na het produceren verder niks meer voor te doen.

Expertise delen

Daarnaast heeft het nog een heel groot voordeel en dat is namelijk dat je hiermee je expertise kunt delen. Hiermee laat je mensen dus zien dat je kennis van je vak hebt. Het vertellen over de kennis die je in huis hebt, is niet alleen heel leuk en interessant voor je doelgroep, maar is ook heel goed voor je imago.

Actueel en duurzaam mixen

Je zou na al deze voordelen misschien verwachten dat we adviseren om alleen nog maar duurzame content te produceren. Dat is echter niet het geval. Het beste is om een mix te maken tussen duurzame en actuele content om naast tijdloze informatie te delen ook te laten zien dat je op de hoogte bent van nieuwe dingen, je blijft ontwikkelen en je doelgroep mee kan nemen tijdens speciale momenten.

Sabine
Sabine
Sabine Timman
Owner SAB Fotografie & Media
0031 (0) 6 29150873
www.sab-fotografie.nl

Wil jij je content door een professional laten maken? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis content check.