Waarom een paarden bedrijf gebaat is bij marketing en goede content?

We weten als ondernemers allemaal dat we eigenlijk ook nog iets aan marketing en het delen van content moeten doen. Veel paardenmensen zijn echter helemaal niet thuis in deze materie en zitten hier niet op te wachten. Het gaat immers altijd wel goed op deze manier. Toch is het echt wel de moeite om hier eens in te duiken om nog succesvoller te worden als bedrijf om de volgende redenen:

Het toont je expertise

Als je niet deelt wat je specialisme is en hoe je die hebt verkregen uit ervaringen dan kun je er niet vanuit gaan dat mensen dit automatisch weten. Boek jij hele goede resultaten, maar houd je deze voor jezelf dan zet je jezelf niet in de markt als specialist. Natuurlijk zullen jouw tevreden klanten blijven terugkomen en zullen zij ook andere mensen enthousiasmeren, maar nieuwe klanten kunnen hierdoor moeilijk of geen informatie vinden, waardoor ze mogelijk twijfelen en afhaken. Zet jij jezelf met de juiste content en marketing echter goed in de markt, dan verhoogt dit zeker weten je conversies.

Informeert klanten

Heb je een open dag, een nieuw product of dienst? Doe er dan iets mee. Hier geldt ook weer als mensen het niet weten dan zullen ze ook niet komen of iets bij je afnemen. Deel informatie en bouw hieromheen een mooie campagne om hier zo veel mogelijk potentiele klanten mee te bereiken. Dit zorgt er niet alleen voor dat je die open dag niet voor niks organiseert, maar hiermee help je de mensen zelf ook door ze te voorzien in hun vragen en behoeftes. Hoe meer informatie jij deelt hoe beter je iedereen vooraf inlicht en dat is iets wat mensen gewoon heel fijn vinden. Dit zorgt daarnaast ook voor een betrouwbaardere indruk.

Verbetert je zichtbaarheid

Het delen van content en het opzetten van de juiste marketing zorgt ervoor dat (potentiele) klanten je kunnen zien en je opmerken. Als je niet zichtbaar bent dan zullen mensen minder snel aan je denken als ze jouw hulp kunnen gebruiken, zeker wanneer jouw concurrent dat wel is. Constant zorgen voor nieuwe content is dus zeker aan te raden om ervoor te zorgen dat je niet wordt vergeten.

Zorgt voor interactie met (toekomstige) klanten

Marketing en content zorgen niet alleen voor meer zichtbaarheid, maar ook voor interactie met (toekomstige) klanten. Wanneer je met iemand in gesprek komt is vaak de eerste stap gezet.

Trekt meer klanten aan

Hiervoor is het handig om iets meer te weten van de klantenreis. Iemand die jou niet kent, zal namelijk nooit gelijk klant bij jou worden. Hier gaat een heel proces aan vooraf waarbij ze jou of jouw product leren kennen en vervolgens gaan overwegen voordat er ook maar tot verkoop wordt overgegaan. Om de twijfelaars over te halen of mensen juist bewust te maken van hun behoefte naar jouw product is de kracht van herhaling een belangrijke pijler. Door steeds maar bij iemand naar voren te komen, geef je ze soms net dat duwtje in de rug die ze nodig hebben om klant te worden.

Sabine
Sabine
Sabine Timman
Owner SAB Fotografie & Media
0031 (0) 6 29150873
www.sab-fotografie.nl

Wil je graag meer tips?

Neem dan contact op met Sabine via het contactformulier