Hoe kwalitatieve content jou nog professioneler maakt voor je klanten?

Natuurlijk ben jij een kei in je vak, maar dat wil je dan ook uitstralen toch? Als jij een klant bezoekt dan probeer je er zo netjes mogelijk uit te zien en niet in een broek vol gaten en vlekken te komen, maar ziet de content die jij deelt er net zo verzorgd uit?

Passende content

Deze laatste vraag is natuurlijk een lastige, want wat is verzorgd en wat wil je dan uitstralen? Ten eerste moet het dicht bij jezelf en je bedrijf blijven. Als je hoefsmid bent dan past een glamourachtige stijl waarschijnlijk niet bij je. Voordat je content gaat (laten) maken is het dus goed om te kijken naar wat je wilt en wat jouw doelgroep aanspreekt.

Voldoen aan basisvoorwaarden

Maar passende content is nog geen kwalitatieve content. Als jij een goede hoefsmid bent dan wil je dat ook uitstralen. Een enkele spelfout wordt je dan nog wel door de vingers gezien, maar incomplete informatie en wazige foto’s zullen je (toekomstige) klanten misschien wel afschrikken. Zij zullen heus wel begrijpen dat je niet voor elke gelegenheid een professionele tekstschrijver of fotograaf in kunt huren, maar stellen wel bepaalde basisvoorwaarden die de waarde van jou als professional bepalen. Deze basisvoorwaarden zijn heel moeilijk om even uiteen te zetten en zijn ook voor iedereen anders en dat maakt het natuurlijk best complex. Of juist helemaal niet, want wil jij als ondernemer rond de basisvoorwaarden hangen oftewel een zesje halen of wil je de verwachtingen overtreffen en gaan voor die tien?

 

Opvallen met content

Als echte ondernemer wil je natuurlijk gaan voor het beste en levert het zeker meerwaarde om een keer een professional in te schakelen voor een mooie bedrijfsvideo, foto’s of pakkende websiteteksten. Met deze content verras je niet alleen, maar trek je ook mensen aan. Mensen zijn altijd op zoek naar interessante media en worden nu eenmaal veel eerder aangetrokken door die mooie foto, pakkende streamer en meeslepende video. Dus zeg nu niet; “dat is niet nodig want niemand pakt het zo professioneel aan”, maar doe het nu eens een keertje wel om op te vallen en boven dat veld uit te steken.

Slimme strategie

Zorg ervoor dat je deze content duurzaam in kunt zetten en dus voor een langere periode kunt gebruiken en het is de investering helemaal dubbel en dwars waard. Het is ook mogelijk om één of een aantal sessies per jaar te plannen om content te maken die je vervolgens voor een periode kunt gebruiken en inplannen. Zo blijf je zichtbaar, maar heb je er veel minder zorgen van. Uiteraard kun je ook allerlei workshops volgen om zelf wat tools te leren, maar wees eerlijk; het liefste ben je gewoon met je eigen vak bezig toch?

Wil jij je content door een professional laten maken? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis content check.

Sabine
Sabine
Sabine Timman
Owner SAB Fotografie & Media
0031 (0) 6 29150873
www.sab-fotografie.nl

Wil je graag meer tips?

Neem dan contact op met Sabine via het contactformulier